جاهای دیدنی مارماریس

جاهای دیدنی مارماریس

کشور ترکیه در سال های اخیر مقصد محبوبی برای گردشگران به خصوص ایرانی ها بوده است . این کشور شهر های دیدنی بسیاری دارد که توریست ها برای تفریح و استراحت به آنها سفر میکنند . یکی از شهر های تفریحی ترکیه که به بهشت ترکیه معروف شده مارماریس است . اگرچه این شهر به اندازه استانبول یا آنکارا بزرگ نیست اما به دلیل جذابیت های توریستی بالایی که دارد اقبال خوبی در زمینه جذب گردشگر داشته . نمیتوان گفت مارماریس از نظر امکانات و لوکس بودن هم در حد استانبول است اما مقصد بسیار خوبی برای کسانی است که در سفرشان به دنبال یک منطقه ی دنج و آرام با داشتن انواع تفریحات ساحلی و آبی هستند . ما در این مطلب قصد داریم به معرفی جاهای دیدنی مارماریس ، این شهر بندری در سواحل مدیترانه بپردازیم .

 

مارماریس کجاست  ؟

شهر مارماریس بین سواحل اژه و دریای مدیترانه و در جنوب غربی ترکیه قرار دارد . نام این شهر از کلمه مرمر گرفته شده و علت آن وجود سنگ های مرمر زیبا در آن و قرار گیری آن روی معادن بزرگ مرمر است . مساحت آن حدود ۸۸۰ کیلومتر است و از یک طرف به دریا و از طرفی به رشته کوه ها متصل میشود . همین موقعیت جغرافیایی باعث شهرت آن شده است . چشم انداز جذاب و منحصر به فردی که این موقعیت جغرافیایی به شهر مارماریس بخشیده آن را بین شهر های ترکیه خاص و تماشایی کرده است .

نزدیکی مارماریس به دریا باعث رونق تجارت ماهیگیری در این شهر شده . همچنین دو لنگر گاه موجود در آن کشتی رانی را نیز در این شهر رونق داده است . از طریق کشتی میتوان از بندر مارماریس به جزیره یونانی سفر کرد .

 

بهترین زمان سفر به مارماریس

همان طور که گفتیم مارماریس یک شهر بندری است . آب و هوای مدیترانه ای این شهر باعث شده تابستان های گرم و مرطوبی داشته باشد و زمستان های آن نیز سرد و بارانی است .اگر چه اوج سرما در مارماریس ۱۰ درجه بالای صفر است اما با همه ی این اوصاف میتوان گفت اوایل بهار تا اواسط تابستان بهترین زمان برای سفر به مارماریس است . در این زمان گردشگران میتوانند در هوایی مطلوب و معتدل به انواع تفریحات آبی و لذت بردن از سواحل زیبای این شهر بپردازند .

 

جاهای دیدنی مارماریس

سواحل

این شهر هم مانند اغلب شهر های بندری  سواحل جذابی دارد که میتوان آن ها را در اول لیست جاهای دیدنی مارماریس قرار دارد .۵ مایل ساحل جذاب و شگفت انگیزی که این شهر به خود اختصاص داده دست شما را در انتخاب ساحل محبوب تان برای استراحت و تفریح باز میگذارد . این ساحل از مارماریس مرکزی تا ایسملر امتداد دارد . در این سواحل گردشگران میتوانند انواع تفریحات آبی مثل شنا، غواصی ، اسکی روی آب ، پاراسیلینگ، گرفتن حمام آفتاب  و … را تجربه کنند و از انواع امکانات موجود مثل تفریح گاه ها، رستوران های ساحلی ، اقامت گاه های متنوع و …بهره ببرند . در ادامه چند مورد از معروف ترین سواحل این منطقه را به شما معرفی میکنیم .

 

ساحل مارماریس

تصور کنید همین طور که دارید در یک ساحل زیبا و تمیز حمام آفتاب میگیرد به تماشای چشم اندازی زیبا از کوهستان های سرسبز هم مشغول باشید . برای تجربه این لذت به یاد ماندنی باید به ساحل مارماریس بروید .

اصلی ترین و طولانی ساحل این منطقه ساحل مارماریس است  که در فاصله ی بسیار کمی از شهر قرار دارد . در این ساحل انواع ورزش های آبی با بالاترین میزان تنوع را میتوانید تجربه کنید که باعث شهرت این ساحل نیز شده است .

 

ساحل ایچملر

یرای رفتن به این ساحل باید حدود۸ کیلومتر با شهر فاصله بگیرید . اما نگران نباشد انوع وسایل نقلیه وجود دارند که به صورت ۲۴ ساعته گردشگران را از مارماریس به این منطقه میبرند . ساحل ایچملر با داشتن هتل های زیاد در اطرافش و همچنین امکاناتی از قبیل کافه های سنتی با سرو انواع غذاها و نوشیدنی ها با قیمت مناسب و … در اعلب روز های سال مملو از گردشگران و مسافران از همه جای دنیاست  .

ساحل ترنج

اگر ۲۱ کیلومتر از شهر مارماریس فاصله بگیرید به ساحلی میرسید که به نشانه تمیزی دارای پرچم آبی است . اگرچه فاصله ی ساحل ترنج با مرکز شهر کمی زیاد است اما این تمیزی و همچنین داشتن جاذبه هایی مثل مناطق سنگی و غار های زیر آب باعث شده این ساحل بین گردشگران و به ویژه علاقه مندان به غواصی بسیار محبوب باشد .

 

ساحل خلیج کوملوبوک

این بار یک ساحل دیگر در فاصله ۲۵ کیلومتری از شهر مارماریس را معرفی میکنیم . ساحل کوملوبوک به خاطر آب های زلال و شفاف ، داشتن مسیر های پیاده روی طولانی  و غاری تاریخی در اطرافش شهرت و محبوبیت بالایی بین گردشگران دارد .

 

ساحل کیزکومو در اورهانیه

یکی دیگر از جاهای دیدنی مارماریس ساحل کیزکومو در ۲۷ کیلومتری آن است . این ساحل ماسه ای با ۶۰۰ متر طول در اورهانیه قرار دارد . علت نام گذاری آن افسانه ای است که بر اساس آن دختر بایاسوس شاه برای فرار از دست دزدان دریایی به دریا فرار می‌کند. اما چون شنا بلد نیست، دامن خود را پر از شن‌ کرده و یک راه شنی وسط دریا درست می‌کند. او کمی در دریا پیش می‌رود تا اینکه شب میشود . شاهزاده راه خود را گم کرده و در دریا غرق می‌شود. در نهایت آن‌چه از شاهزاده باقی می‌ماند یک راه شنی است که این روزها به یک جاذبه تماشایی در اورهانیه تبدیل شده و کیزکومو لقب گرفته است.  کیزکومو در لغت به معنای «ماسه دوشیزه» است.

 

جزیره کلئوپاترا

این جزیره در شمال شهر مارماریس قرار دارد و ساحل آن به دلیل داشتن شن و ماسه های طلایی جزو زیباترین سواحل مارماریس است .محلی ها میگویند ملکه کلئوپاترا این شن و ماسه های خاص را از شمال آفریقا و سواحل مصر به این منطقه آورده است .از دیگر جاذبه های این جزیره بکر و طبیعی  تئاتر و ویرانه های اپراتوری روم است که از آن دوران بر جای مانده و گردشگران در این جزیره میتوانند ار آن بازدید کنند .

فاصله ی جزیره با شهر ۱۸ کیلومتر است و برای رفتن به  آن باید از طریق لنج به روستای کاملی در بندر کاملیک بروید . جزیره کلئوپاترا جزو زیباترین جاهای دیدنی مارماریس و حتی دنیا به شمار میرود .

 

قلعه مارماریس

این بار کمی از جاذبه های طبیعی مارماریس فاصله گرفته و به سراغ یکی از دیدنی های تاریخی این شهر یعنی قلعه مارماریس میرویم .  قدمت این قلعه به سال ۱۴۴۰ قبل از میلاد برمیگردد و مکانی جذاب برای علاقه مندان به تاریخ به شمار میرود . این سازه ی تاریخی توسط یونانی ها روی تپه های پشت مارینا ساخته شده و در دوره های مختلف یه منظورهای متفاوت مورد استفاده قرار میگرفته . این بنا در دوره ای پایگاه نظامی بوده و سپس به سکونتگاه تبدیل شده . در نهایت قلعه مارماریس از سال ۱۹۹۱ به عنوان موزه باستان شناسی تغییر کاربری داده است .

قلعه مارماریس دارای ۷ بخش مختلف است که تنها دوبخش آن برای بازدید عموم در نظر گرفته شده و سایر بخش های آن به‌عنوان سالن باستان‌شناسی، گالری‌های هنری و انبار استفاده می‌شود.

 

شهر دالیان

شهر دالیان آخرین جاذبه ای است  که در معرفی جاهای دیدنی مارماریس به آن خواهیم پرداخت . این شهر به دلیل  داشتن رودخانه دالیان، ساحل ایزتوزو، کارتاکارتاس، حمام گِل و شهر باستانی کائونوس شهرتی جهانی پیدا کرده است .برای بازدید از همه جای این منطقه حداقل به دو تا سه روز زمان نیاز دارید و در هر جاذبه ای که جزو علاقه مندی های شماست از تفریح و سواحل زیبا گرفته تا مکان های تاریخی در آن وجود دارد.

 

در بلیط اینجا درباره کشور ترکیه بیشتر بخوانید :

جزیره های ترکیه و زیبا ترین آنها کدامند؟

بهترین مراکز خرید ترکیه

معرفی جاذبه های گردشگری و توریستی وان ترکیه

بهترین غذاهای خیابانی ترکیه و استانبول کدامند؟ 

و…

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها